autoservisai kauneTransporto priemonių stabdžių sistema yra itin svarbi kiekvieno automobilio techninė dalis, daranti tiesioginę įtaką vairuotojo, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumui ir sveikatai. Su stabdžių sistema eksperimentuoti neverta. Ją būtina reguliariai tikrinti ir taisyti, naudojant tinkamas medžiagas ir detales. Be abejo stabdžių taisymu rūpinasi autoservisai Kaune, tačiau kiekvieno automobilio savininko pareiga yra nepamiršti, jog stabdžių kaladėles dyla ir jas reikia keisti tiek gale, tiek priekyje. Dėl didžiausio stabdymo krūvio priekinės stabdžių kaladėlės dyla kur kas greičiau nei galinės.

Vairuotojai turi žinoti, jog stabdžių kaladėles būtina pakeisti tada, kai pradedamas girdėti cypimo garsas. Tas garsas yra tam tikras susidėvėjimo indikatorius. Tai metalinė juostelė, kurią dažniausiai turi kiekviena vidinė kaladėlė. Jai iki tam tikro lygio nudilus, metalinė juostelė ima liestis su stabdžių disku ir pradeda skleisti tam tikrą cypimo garsą. Šiuo metu dauguma gatvėmis važinėjančių naujų automobilių turi specialius daviklius, kurie stabdžių kaladėlei nudilus iki tam tikro lygio siunčia signalą į prietaisų skydelį – jame užsidega lemputė. Esant minėtiems požymiai, jums pagelbės ne vienas autoservisas ir šis remontas yra palyginus nebrangus. O jeigu kaladėlių nusidėvėjimą ignoruosite ir tokį automobilį eksploatuosite toliau, taisymas jums kainuos žymiai brangiau, kadangi pradės dilti ir stabdžių diskai. Be abejonės, šalia išlaidų remontui visada pagalvokite ir apie grėsmę savo sveikatai ar net gyvybei.

Labai svarbu stebėti ir stabdžių skysčio kiekį. Jo keitimas turi būti toks pat planinis darbas kaip ir alyvos ir tepalų. Priklausomai nuo to, kokia yra jūsų automobilio markė, variklio tipas ir tam tikros konstrukcijos, serviso knygelėje nurodomas skirtingas laikas, kas kiek reikėtų keisti šį skystį.

Gana dažna problema, ypač važinėjant su 6–7 metų ar senesniu automobiliu, yra neveikiantis arba prastai veikiantis rankinis stabdis. Dėl automobilio amžiaus rankinio stabdžio sistema dažnai būna smarkiai pažeista korozijos, įvairios apsauginės gumelės, kurios saugos judančias detales, sutrūkinėja, ima leisti vandenį į judančias stabdžių dalis. Dėl susikaupusios drėgmės detalės ima rūdyti ir tai trukdo judėti rankinio stabdžio cilindrui. Šiuo atveju padėtų tik visos šio stabdžio sistemos restauravimas arba keitimas. Rankinis stabdis neretai sugenda ir dėl to, kad yra nenaudojamas. Juo naudotis būtina – juk dirbantis mechanizmas visada tarnaus ilgiau.