Ką daryti, jei išsekote?

Normalu, jeigu jaučiatės pavargęs dienos pabaigoje ar po įtempto protinio ar fizinio darbo. Poilsis, atsipalaidavimas ir geras nakties miegas – tai viskas, ko dažniausiai prireikia energijai atgauti. Tačiau nuolatinis nuovargis ar toks, kuris akivaizdžiai neatitinka išeikvotos energijos, gali rodyti paslėptą ligą ar poreikį keisti gyvenimo būdą.

Tiek daug jaučia nuolatinį nuovargį, kad diagnozė „lėtinis nuovargis“ jau įtraukta į medicinos terminų žodyną – nors dažniau kaip aprašymas nei kaip diagnozė. Nuovargį, kaip nemigos padarinį, kurio nesumažina poilsis ir miegas, gali sukelti daug priežasčių. Dažniausiai pasitaikančios – persidirbimas ir nerimas. Kitos fizinės ir/ar emocinės nuolatinio nuovargio priežastys – anemija, lėtinio nuovargio sindromas, stresas, depresija, mitybos sutrikimai, infekcija, žemas kraujospūdis, nutukimas, prastas maistas, nepakankamas skydkliaukės aktyvumas ir tam tikri vaistai. Dažniausiai nuovargį sukelia ne viena, o kelios priežastys.

Kad apsisugotumėte nuo gresiančio išsekimo, valgykite maistingų ir kuo daugiau šviežių produktų, pakankamai miegokite (daugeliui žmonių riekia mažiausiai septynių valandų naktinio miego). Reguliariai mankštinkitės ir tobulinkite įtampos valdymo įgūdžius, nepersitempkite fiziškai ir emociškai. Žinoma, namų buitis taip pat negali būti užmiršta – namų valymas, švaros palaikymas labai svarbus gerai savijautai. Tam, kad nepervargtumėte ir nesirūpintumėte, galimos valymo palsaugos į namus.

Jeigu žemas kraujospūdis, tai taip pat gali būti nuovargio priežastis. Jeigu jis jus vargina, sveikai maitinkitės, daugiau vartokite druskos, kasdien išgerkite puodelį žolelių arbatos arba imbierų, gudobelių ir dilgėlių trinktūros, mėgaukitės į šiltą vonią įsilašinę keletą lašų imbierų, mairūnų, rozmarinų ar cinamonų aliejaus.

Jeigu esate pavargęs, nes per daug dirbate, atsakykite sau, ar šito iš jūsų reikalauja kiti žmonės ar pats save spaudžiate. Tada pagalvokite, kaip sumažinti krūvį, atimantį iš jūsų visas jėgas. Pakeiskite aplinką ar imkitės ko nors malonaus ir atpalaiduojančio, išlaisvinančio iš kasdienybės, kad pailsėtumėte po nuovargio, kurį sukelia monotonija, buvimas vienoje vietoje ir kasdienis tų pačių dalykų patyrimas.

Kreipkitės į gydytojus, jeigu nuoargis sunkėja ar tęsiasi, vartojant namines priemones; jeigu jums užima kvapą, skauda krūtinę, stirpiai skauda galvą, jei svaigsta, pakinta išvaizda ar skauda pilvą.

Jums taip pat gali patikti...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *